Handelsbetingelser
Indhold:
- Kontaktinformation
- Betalings muligheder
- Sådan bestiller du
- Levering
- Fortrydelsesret
- Reklamation
- Persondata
- Klageadgang
- E-markedsføring
- Standardfortrydelsesformular
Kontaktinformationer
KM Stål ApS
Kystvejen 52A
9400 Nørresundby
Etableringsår 2021
Telefon: 40158176
CVR: 39122146
WEB: kmstaal.dk
E-mail: kontakt@kmstaal.dk
Nærværende handelsbetingelser er gældende for al handel foretaget via www.kmstaal.dk.
Betalings muligheder
Kmstaal.dk modtager online betalinger med:
– Dankort
– Visa/Dankort
– MobilePay
Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms og bruger valuta danske kroner (DKK)
Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder at dine data er sikret og ikke kan læses af udefrakommende.
Hos kmstaal.dk bruger vi ligeledes en separat kryptering med SSL-protokol (Secure Socket Layer) på hjemmesiden for at krypterer brugernes data.
Sådan bestiller du
Hos os bestiller du varerne direkte fra hjemmesiden www.kmstaal.dk. Har du forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.kmstaal.dk
Når du bestiller via ovenstående link, registreres du som kunde i vores database. Alle priser på vores hjemmeside er inklusive moms og i danske kroner. Derudover er alle priserne inklusive eventuelle afgifter, told mm. Priserne er dagspriser. Når du handler med os, indgås der aftaler på dansk.
Sådan er købsprocessen via vores webbutik
1. De ønskede varer tilføjes til indkøbskurven
2. Når de ønskede varer er i indkøbskurven, trykkes på knappen “Til kassen”
3. Kassen (Godkend og Betal): Du bliver nu bedt om at indtaste dine kontakt- og leveringsoplysninger.
4. Vælg betalings- og forsendelsesmetode.
5. Indtast dine kortoplysninger
6. Betingelser accepteres ved tryk på knappen “Godkend og Betal”
Hvis betalingen er gennemført, vil du modtage en ordrebekræftelse på den oplyste mailadresse. Hvis betalingen ikke er gennemført, vil du modtage en fejlbesked og du kan trykke på knappen “Tilbage” for at prøve igen.
Når betalingen er gennemført tilfredsstillende, vil du få tilsendt en mail til den e-mailadresse du indtastede tidligere. Umiddelbart efter afsluttet køb vil du kunne udskrive din ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager ordrebekræftelsen pr mail kan der rettes henvendelse til www.kmstaal.dk eller på telefon 40158176. Alle aftaler indgås på dansk.
Levering
Vi tilbyder levering til din hjemmeadresse eller afhentning på virksomhedens adresse. Levering til hjemmeadresse sker med GLS eller Dansk Distribution. Prisen for leveringen med fragt er 499 kr. Ved afhentning af vare på virksomhedens adresse, er denne afhentning gratis og kan ske i tidsrummet kl.13-17 tirsdag, onsdag og torsdag, dog ikke helligdage.
Leveringstiden for den købte vare hos kmstaal.dk er normalt 5-8 hverdage. Er leveringstiden længere vil du blive kontaktet på e-mail eller fremgå på den pågældende ordrebekræftelse.
Vi tilstræber, at varen bliver leveret til den aftalte dato, men vi kan hos km.staal.dk desværre ikke udelukke, at der kan ske fejl, så varen bliver forsinket. I dette tilfælde kan kmstaal.dk ikke
gøres ansvarlig, og dækker ikke følgeomkostninger grundet forsinkelser af leverancer samt evt. håndværkerudgifter eller tab i forbindelse med forsinkede leverancer, medmindre vi er pålagt heraf ifølge dansk ret.
Synlige skader
Er der synlige skader på varen eller emballagen bedes det noteret på fragtbrevet mens chaufføren stadig er der. Når du kvitterer for modtagelsen på fragtbrevet uden anmærkninger, skriver du hermed under på, at det er modtaget uden synlige transportskader, og fragtfirmaet er så undtaget for ansvar.
Er der en skade på din vare, så noter det på fragtbrevet, og tag nogle billeder af skaden og kontakt os, så overtager vi sagen.
Er din vare blevet stillet uden mulighed for at kvittere på et fragtbrev, er det meget vigtigt at tage billeder af evt. skader, samt kontakte os, inden din vare bæres ind. Ellers kan vi ikke gøre et krav gældende for en fragtskade, og din vare anses som godkendt.
Vigtig: Hvis din vare er synligt beskadiget anbefaler vi at dette ikke pakkes ud, førend du har kontaktet os, da det efterfølgende kan være svært at konkluderer hvem der er ansvarlig for beskadigelsen.
Skjulte skader
Din vare kan godt have fået en skade, som ikke kan ses på emballagen. Pak derfor varen ud hurtigst muligt og kontrollere den. Er der en skade, som ikke kunne ses på emballagen, bedes den meddelt kmstaal.dk hurtigst muligt og indenfor 5 dage. Jo hurtigere du reklamerer, jo større er sandsynligheden for at der er tale om fragtskade, og ikke en selvforskyldt mangel, der ikke er dækket af reklamationsretten.
Skulle uheldet være ude og din vare har fået en skade, så vil sagsbehandlingen gå meget hurtigere, hvis vi kan få oplyst fragtbrevsnummeret, og nogle digitale billeder af varen og skaden.
Produktansvar
Vi er kun ansvarlig for skade på person eller ting forvoldt af produktet, såfremt
1) Det bevises at skaden skyldes fejl/forsømmelser fra vores side
2) At det leverede produkt er defekt
3) Det bevises at der er årsagssammenhæng mellem skade og defekten.
Hvis man som køber opdager, at en vare er årsagen til skade på noget andet, skal man straks stoppe med brugen af varen, så skaden begrænses mest muligt.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
– a) har modtaget din vare
– b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
– c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller del
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en e-mail til kontakt@kmstaal.dk og på 40158176. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den pr. mail. Den finder du nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Indtræder der i tiden frem til leveringen stigninger på mere end 2% i materiale-, produktions- og leveringsomkostninger samt i leverandørens priser, er KM Staal ApS berettet til, efter forudgående skriftligt varsel til den af køberens oplyste e-mailadresse, at regulerer prisen for sådanne dokumenterede omkostningsstigninger. Såfremt KM Stål ApS benytter sig af muligheden for at regulere prisen, har du som kunde ret til at annullere handlen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er det dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt ind. Du har ansvaret og bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
2. Varer købt på specialmål eller tilskåret på dine mål, er således ikke omfattet af fortrydelsesretten. Dette gælder eksempelvis alle stålplader/stænkplader mv., rustfri og almindelige skåret på mål.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis kravene for fortrydelsesret og returnering er opfyldt, kan der ydes refundering af købsbeløbet. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du sender varen retur
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Ved synlige skader og fejlleverancer opfordres du til at påtale det overfor vognmanden/posten således at det kan påføres fragtbrevet. Det er derfor altid en god idé at tjekke varen ved levering. Bemærk, der skal accepteres følgende tolerancer på skæringer:
+/- 0,2mm i længden +/- 0,2mm i bredden.
Reklamation
Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Det følger af købeloven, at du kan reklamere over fejl og mangler ved produktet i op til 24 måneder efter købet.
Det er dog en forudsætning at manglerne ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller som følge af din skadevoldende adfærd. Hvis varen er mangelfuld, har du som forbruger mulighed for at kræve varen repareret eller ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen. Dette afhængigt af den konkrete situation.
Er din reklamation berettiget, refunderer vi det, du har krav på i henhold til købeloven. Det betyder, at du kan få tilbagebetalt rimelige fragtomkostninger, men at vi ikke dækker ex. ekstraudgifter til montering, opbæring eller lignende, medmindre det har været en del af aftalen. Evt. udgifter som du har krav på at få dækket iht købeloven, skal ikke være uforholdsmæssige og skal stå i mål til det købte. Vi foretager en konkret vurdering i den enkelte sag.
Persondata
Angående persondata henviser vi til vores privatlivspolitik: www.kmstaal.dk/privatpolitik
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@kmstaal.dk, Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Du kan klage til Nævnenes Hus:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/odr
E-markedsføring
Der udsendes ingen e-mail-reklamer, nyhedsbreve eller lignende ved køb af produkter på kmstaal.dk. Udfyldes et separat tilbud om nyhedsbrev eller tilbudsmail i anden forbindelse, bruges denne til markedsføring for KM stål ApS.
Ansvar & forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Prisfejl/trykfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Kontaktinformation
KM Stål ApS
Kystvejen 52A
9400 Nørresundby
Etableringsår 2021
Telefon: 40158176
CVR: 39122146
WEB: kmstaal.dk
E-mail: kontakt@kmstaal.dk
Standard fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til kmstaal.dk , Kystvejen 52A, 9400 Nørresundby, tlf. 21755050, mail: kontakt@kmstaal.dk
Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*) – Bestilt den (*)/modtaget den (*) – Forbrugerens navn (Forbrugernes navne) – Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse) – Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) – Dato
(*) Det ikke relevante udstreges